Is de inspectie verplicht?
Ja, de inspectie is verplicht om de veiligheid van de bakfiets te waarborgen.
Wat als de bakfiets al scheurtjes vertoont?
De dealer voert voor jou een inspectie uit en gaat in overleg met Cangoo om tot een passende oplossing te komen. Mocht je zelf onvolkomenheden constateren neem dan contact op met je dealer.
Is het gebruik van een Cangoo Buckle of Noon gevaarlijk?
Tot de inspectie, installatie en servicebeurt is uitgevoerd, verzoeken wij je om de fiets niet te gebruiken. Tot je een afspraak hebt met de dealer om de bakfiets hier te brengen, onbelast met een maximale snelheid van 15 km/u.
Kan ik mijn fiets nog wel naar de dealer rijden?
Ja, je kunt rustig (max. 15 km/u) en onbelast naar de dealer rijden voor inspectie.
Krijg ik een bewijs na de inspectie?
Ja, je dealer zal bevestigen dat de inspectie, installatie en service beurt zijn uitgevoerd en je ontvangt hiervoor een veiligheidscertificaat dat je samen met de dealer ondertekend.
Kan ik mijn bakfiets zelf verstevigen?
Nee, de inspectie, installatie en servicebeurt moeten door een erkende dealer worden uitgevoerd.
Kan ik na de inspectie, installatie en servicebeurt mijn fiets weer gebruiken?
Ja, na ontvangst van het veiligheidscertificaat kun je de bakfiets weer in gebruik nemen.
Wat als ik mijn bakfiets tweedehands heb gekocht?
De dealer die je fiets heeft verkocht is verantwoordelijk voor de inspectie, installatie en servicebeurt. Mocht u de oorspronkelijke verkoper niet kunnen herleiden, kunt u contact opnemen met Cangoo om lokaal een Cangoo dealer aan u te koppelen. Dit mag via email service@pmobility.com of telefonisch op 0416 205 205.
Krijg ik een vervangende bakfiets totdat ik mijn veiligheidscertificaat heb ontvangen?
In samenspraak met je dealer kun je kijken naar de mogelijkheden.
Ik heb mijn bakfiets niet meer nodig, wat moet ik doen?
Laat je bakfiets certificeren bij je dealer en daarna mag deze weer in gebruik genomen worden. Je kunt dan het certificaat doorgeven aan een eventuele volgende eigenaar.
Moet mijn dealer dit probleem oplossen of kom ik hiervoor bij Cangoo?
De fietsenwinkel is verantwoordelijk om voor jouw bakfiets de inspectie, installatie en servicebeurt uit te voeren. Wij ondersteunen de dealer voor de gemaakte kosten, en leveren de juiste materialen. Daarnaast vergoeden we een servicebeurt voor je bakfiets.
Mijn bakfiets lijkt op een Buckle en een Noon maar er staat geen Cangoo op.
Het design voor de Buckle en Noon zijn door meerdere merken op de markt gebracht. Het kan goed dat jouw bakfiets sterk op één van onze modellen lijkt. Neem hiervoor contact op met de winkel waar je de bakfiets hebt gekocht.
Ik heb een ander model bakfiets, hoe weet ik of deze veilig is.
Over andere, eerder geproduceerde bakfietsen hebben we geen reden tot zorg. Dit gaat om fietsen die al meerdere jaren op de weg zijn. Daarnaast blijven we de actuele collectie testen op eventuele onvolkomenheden waarbij we met alle fietsen voldoen aan de EN17860-3 norm die sinds september 2024 geldt.